Kjøpsbetingelser og leveringsvilkår

Kjøpsbetingelser og leveringsvilkår

Kontaktinformasjon

Innerommet as
Postboks 66, 4339 Ålgård
Epost: post@innerommet.no
Tlf: +47 940 99 656

Showroom: Kongsgata 17, 4330 Ålgård.

Org.nr NO921044909MVA

Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse.

AVTALEINNGÅELSE
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

HÅNDTERING AV PERSONOPPLYSNINGER 
Alle som handler i vår internettbutikk må legge igjen enkelte personopplysninger og godkjenne at vi lagrer og bruker disse til å fullføre vår kundeoppfølging. Innerommet.no håndterer alle personopplysninger på sikrest mulig måte (se vår personvernerklæring).
Vi utleverer kun dine personopplysninger til tredjepart dersom det er behov for:

  • I lovbestemte tilfeller.
  • Når du selv har gitt samtykke.

COOKIES
En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre innloggingsinformasjon eller innholdet i handlekurven mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å legge inn en ordre på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg.

PRISER 
Alle våre priser som er oppgitt er Norske Kroner, inkl.mva.
Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter samt spesifisering av de enkelte
elementene i totalprisen, vises til kjøper før ordren blir fullført. I handlevogn ser du totalprisen inkludert MVA,
frakt og betaling.
Vi tar forbehold om at feil i tekst, teknisk svikt på bilder og priser kan forekomme.

BETALING
Betaling forekommer ved den valgte betalingsmetode i kassedel på nettside. Betalingsmåten levert av Bambora
sammen med partnere.

KORTBETALING
Vår kortbetaling aksepterer følgende betalingskort; Visa, MasterCard og Maestro.
Ved bruk av kredittkort vil transaksjon belastes når varen sendes ut.

VIPPS
Betaling med VIPPS gjennomføres ved bruk av mobilnummer og verifisering av mobilbank ID

FAKTURA & DELBETALING
I samarbeid med Lindorff tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Lindorff.

Mer informasjon og generelle kredittvilkår for betalingsløsningen finner du på bill.lindorff.no

Ved valg av faktura er forfallstiden 14 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt eller til din folkeregistrerte adresse avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt logge inn på bill.lindorff.no og søke om en delbetalingsavtale.
For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk.

En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Lindorff Payment Services AS, og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.
For fullstendige vilkår for Lindorffs faktura- og delbetalingstjeneste, se lenkene nedenfor:

Lindorffs generelle kredittvilkår for faktura og delbetaling

Standardiserte Europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling
Collectors kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt Collector kundeservice via telefon 23 17 11 56, mandag – fredag kl. 08.00 – 16.00

Tilbakebetaling ved faktura- og delbetalingskjøp
Dersom du har betalt din faktura eller delbetaling, men senere angrer på ditt kjøp har du et tilgodehavende hos Lindorff. Lindorff tilbakebetaler den summen du har betalt etter at vi har fått opplysninger fra forhandler om godkjent retur. Tilbakebetalingen vil skje til din konto og du må derfor informere oss om ditt bankkontonummer og fakturaopplysninger.

Kontakt Lindorffs kundeservice via e-post bill@lindorff.no eller via telefon 23 17 11 56, mandag – fredag kl. 08.00 – 16.00.

Pris
En fakturaavgift kan tilkomme på faktura med 14 dagers forfall. For delbetaling påløper et månedlig gebyr på NOK 39 og en rente på 21 %. Normalt tilbys delbetaling over 3, 6, 12 eller 24 måneder spesifisert i henhold til kjøpesum.

FRAKTBETINGELSER
Frakt beregnes ut fra postnummer og varens vekt. Når du har valgt din(e) varer legger du inn postnummer. Da vil du få flere valg på leveringsalternativer, og kostnaden for ditt valg vil vises. Vi har pick-up point i Sandnes/Stavanger, Oslo, Bergen og Trondheim. I tillegg kan du velge om du vil ha varen levert på dør, eller hente via “post i butikk”.

LEVERINGSMETODER
Vi leverer varene med DSV.

ADRESSER FOR PICK UP POINT

Stavanger:
Madland Transport
Prinsens Vei 5
4315 Sandnes

Bergen:
Johnsen Transport Bergen
Salhusveien 55
5131 Bergen

Trondheim:
Dsv Solutions AS
Heggestadmoen 5
7080 Trondheim

Lillestrøm:
DSV Solutions AS
Leiraveien 13B
2000 Lillestrøm

LEVERANSER
Vi har 14 dagers leveringstid, noen ganger tidligere. Alle våre ordrer sendes ut hver Fredag, så ordrer plassert før 12.00 hver Onsdag, blir sendt førstkommende Fredag.  Leveransen skjer til den adressen/leveringsmåten du oppgav ved bestilling.

SKADEDE VARER OG REKLAMASJONSRETT
Transportskader:

Er det synlige transportskader på emballasjen når den blir levert til deg, skal du ikke ta imot denne. Gi snarest beskjed pr. mail til vår kundeservice post@innerommet.no.

Er varen skadet eller forsvunnet under transport, får du en ny uten ekstra kostnad. Vi ønsker å løse slikt raskt, så det er viktig at du tar kontakt med oss snarest hvis dette skulle oppstå.

Eventuelle skader som oppdages i det du pakker opp varen, skal meldes til kundesenter innen 3 arbeidsdager fra mottagelse. Vi vil deretter kontakte vår transportør for å avtale tidspunkt for henting. Du skal ikke selv sende skadet vare til INNEROMMET.

INNEROMMET står ansvarlig for varen under transport til deg. Som kunde står du ansvarlig for varen ved retur. Du har som kjøper 14 dagers returrett, uavhengig hvilken grunn. Kjøper må selv stå for returkostnaden. Les mer om dette under angrerett.

ANGRERETT  (laste ned angrerettskjema)
Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp i vår nettbutikk. For at denne retten skal kunne benyttes, har både kjøper og selger forpliktelser innenfor lovens bestemmelser. Angrer du på kjøpet ditt, har du hos Innerommet 14 dagers returrett.

Du har rett til å åpne pakken og prøve produktet, men det må ikke brukes utover det.

Husk at du som kjøper er ansvarlig for å ta vare på varen fra du henter/får levert, til varen er tilbake hos oss.
Varen må leveres tilbake i originalemballasjen, med alle deler intakt og ingen skader. Hvis originalemballasjen ikke er intakt, eller det er mangler/skader på produktet som sendes i retur og som tilsier at Innerommet as ikke kan selge varen videre som ny, vil det bli en naturlig avkortning i returoppgjøret.

Herunder har Innerommet definert avkortning i % basert på mangel/feil ved returvare

Ødelagt emballasje -25 % av varens verdi.
Manglende deler som gjør at møbelet ikke er komplett, -50 % av varens verdi.
Ødelagt produkt -50 % av varens verdi.

RETUR
Innerommet ønsker å håndtere en retur så enkelt og greit som mulig for begge parter. Har du spørsmål er det bare å ta kontakt med oss. Før en vare returneres til oss må det enten ha blitt gitt beskjed om bruk av angrerett, godkjent reklamasjon eller annet. Du vil få tilsendt returlapp som skal festes på møbelet før det sendes.

REKLAMASJON
Garanti og reklamasjonsrett dekker feil som forbrukeren selv ikke står ansvarlig for. Det er ment å dekke fabrikasjonsfeil som var til stede da varen ble kjøpt og som senere forårsaker en mangel ved produktet.
Hovedregelen er at klagen må skje senest to år etter at du overtok varen(e). Fristen er imidlertid fem år hvis varen(e) er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Møbler faller inn under denne kategorien.

Det er imidlertid ikke en mangel hvis feilen skyldes unormal slitasje eller uriktig bruk – f.eks. at du har brukt den i strid med bruksanvisningen, eller at den har vært utsatt for ytre påvirkning, f.eks. fuktskade. Er det slike årsaker til feilen, har du normalt ikke krav på at selgeren dekker dine omkostninger til f.eks. reparasjon eller omlevering. Det er viktig at våre vedlikeholdsråd blir fulgt for møbelet.

Hvis du oppdager en feil på en vare du har kjøpt hos Innerommet.no, ta kontakt med oss snarest, så vi kan håndtere dette.

Om varen har blitt skadet som følge av en ytre påvirkning (for eksempel støtskade, væskeskade eller normale slitasjeskader) dekkes dette ikke av garanti eller reklamasjonsretten.

Ta vare på ordrebekreftelsen, denne må forevises ved eventuelle reklamasjoner.

Skjema for reklamasjon finner du her.